Vajon jó-e az egynél több marketing stratégia?

A Te cégednek hány marketing stratégia terve van jelenleg? Huh, na erre a kérdésre szerintem sok olvasó szeme kikerekedett. Mert a felmérések alapján jó, ha a cégek zöme jó esetben egy marketing stratégia tervvel rendelkezik, nemhogy többel. De ha egy kicsit belegondolunk, célunk sem feltétlen csak egy van vállalkozásunk életében. És a különböző céljaink lehet, hogy részben fedik egymást, de nem biztos, hogy az elérésükhöz ugyan az a mód, ugyan azok a marketing eszközök szükségesek. Így talán már érthetőbb, hogy miért is fontos az, hogy több stratégiánk legyen arra vonatkozóan, hogy a különböző vállalkozási céljainkat mely marketing eszközök bevetésével kívánjuk elérni. A stratégia bár jó kiinduló pont, de nem feltétlen kell hozzá foggal körömmel ragaszkodni. Ha idő közben úgy érezzük, hogy módosításra, kiegészítésre szorul, tegyük meg a szükséges lépéseket.Google hirdetések, keresőoptimalizálás, közösségi média megjelenések, e-mail marketing, és még hosszán sorolhatnánk, hiszen a marketing tárháza bőven kínál lehetőségeket számunkra. Érdemes ezeket kiaknázni, hiszen a jól kombinált elemek képesek egymást erősíteni. Kezdetben a cél meghatározásán túl gondoljuk át, hogy hova, mit, mikor és legfőképp miért tervezünk. Ha ez összeállt, úgy már hatékonyabban tudunk majd tervezni és előre haladni céljaink elérése érdekében.