A cím többet mondd ezer szónál

A ma generációja lusta. Sok mindenhez lusta, de olvasni szinte alig olvasunk. Az okostelefonok és kütyük korában ömlik ránk a nap huszonnégy órájában az információ, így valahol érthető is, hogy szelektálunk. Hiszen képtelenség lenne mindent elolvasni és feldolgozni. A magyar reklámügynökségek számos olyan hosszabb, rövidebb tartalmat gyártanak ügyfeleik számára, aminél kiemelt jelentősége van a címnek. A reklámügynökség tudja, hogy az a pár frappáns szó, egyetlen figyelemfelkeltő mondaton milyen sok minden múlik. Így a magyar reklámügynökségek csapatában dolgozó szövegíróknak kifejezetten fontos munkájuk van. Az online térben megy a harc a kattintásért, az olvasók figyelméért és megnyeréséért. Másodpercnyi időnk van csupán, ennyin múlik, hogy tovább görget e a néző, vagy megtörténik a bűvös kattintás a tovább olvasom gombra.  A reklámügynökség szerint tehát a cikk, vagy blogbejegyzés, hír, vagy tanulmány címe legyen érdekes, figyelemfelkeltő, elgondolkodtató.  Fontos azonban, hogy amit a cím sejtet azt a tartalom is alátámassza. Hiszen nem az a cél, hogy átvágjuk, vagy becsapjuk az olvasót. Bár sok olyan internetes oldal létezik, akik direkt kattintás vadász címeket adnak, de ezekre előbb utóbb rájönnek az olvasók és elpártolnak tőlük. A cím talán maga az első marketing lépés, szükségünk van rá, hogy meggyőzzük az interneten böngészőket, hogy ha első lépésben csak virtuálisan is de ellátogassanak hozzánk. Ha pedig itt valóban minőségi olvasmányra bukkannak, akkor valószínűleg a későbbiekben is szívesen fogyasztják majd tartalmainkat.