A blog napjainkban közel sem csak egy személyes hangvételű, kevesek számára íródott tartalom, régóta túl nőtt már ezen a kezdeti funkcióján. A helyes blogolás napjainkban a céges marketing stratégia szerves részét képezi. A céges marketing stratégia azért is tartalmazza sok esetben a blog eszközét, mert ezzel több kisebb nagyobb vállalkozási cél is hatékonyan előremozdítható a vállalkozások számára. A marketing stratégiaegyes elemei jól kiegészíthetik, erősíthetik egymást és okosan átgondolva össze is lehet fűzni őket, hogy a hatásuk és eredményük még ütősebb legyen. Egy, a marketing stratégia részeként megírt szakmai blogbejegyzés egyrészt felkerül a honlapra, amely SEO szempontjából hasznos. A weboldalon tehát tanácsos kialakítani egy külön menüpontot ahol helyet kaphatnak a régebbi és a legfrissebb blogbejegyzéseink. Ezt a bejegyzést utána akár többször is megoszthatjuk a social média oldalainkon, valamint közzétehetjük olyan csoportokban is, ahol a téma releváns és sok embert érdekelhet. Továbbá a blogbejegyzés helyet kaphat a hírlevelünkben is. Bizalmat építhet, új látogatókat szerezhet, és ha a céljai közt szerepel, akár még értékesítésre is buzdíthatja az olvasót. Láthatjuk tehát, hogy egy jól megírt blogbejegyzésre mindenképpen érdemes időt és energiát szánni.
