A minap megdöbbente vettem észre, hogy a legnépszerűbb videómegosztó platformon, a Youtube-on gyerek dalokat, mondókákat, altatókat keresve a lejátszás előtt több, felnőtteknek szóló reklám is helyet kapott. Ezek olyan reklámok, amit kötelezően végig kell nézni, nem lehet néhány másodperc után tovább léptetni. Ráadásul olyan témájú reklám került az óvodai mondókák elé, ami szinte sehogyan se kapcsolódik a gyerek neveléshez, tehát nem pelenka vagy babapopsi krém reklámok futottak a videók előtt.
Köztudott, hogy marketing szempontból kiemelt helyen szerepelnek a kisgyermekes szülők. Neves influenszerek is hatalmas összegeket zsebelnek be már a várandóságuk alatt, hiszen nagyon sok cég kapva kap az alkalmon, hogy egy terhes híreséggel próbálja meg népszerűsíteni és eladni termékeit.
Aztán ahogy cseperedik a gyerek, hamar eljön az idő, hogy saját telefont kap, vitatott és kényes téma, hogy a saját telefonnak mikor van itt az ideje? De tény, hogy már pár hónapos kortól a kisbabák is hozzá vannak szokva az elektromos kütyükhöz, szinte az anyatejjel szívják magukba a virtuális világ sokszor hamis valóságát.
Sok kérdést felvet, hogy vajon helyes-e a gyerekeket, fiatal, befolyásolható korosztályt célzó marketing tevékenység, de mivel ők lesznek a jövő fizetőképes vásárlói, illetve ők tudnak hatni szüleik vásárlási szokásaira is, így nem sokat tehetünk ellene.