A járművek tankolása mindennapos dolog. Aki rendelkezik saját gépjárművel, tudja, hogy a tankolás folyamata az üzemanyagpisztoly kényelmes és biztonságos működésénél kezdődik. Hiszen aki tankolni szeretne, csupán a töltőpisztoly markolatát fogja meg, minden más automatikus. Ezért fontos, hogy a leglaikusabb ember is könnyedén használni tudja a pisztolyt. Amikor betérünk egy benzinkútra, nem gondolunk arra, hogy a technika, amit kézbe fogunk, mennyire sokrétű és milyen sok változatban létezik. Csak a megszokott színekben különböztetjük meg, a zöld a benzinnek, a fekete pedig a gázolajnak felel meg. A töltőpisztoly gyártók ezenkívül számos más szempontot is figyelembe vesznek a pisztolyok funkcióját tekintve. Nem mindegy ugyanis, hogy milyen a folyadékáteresztő képessége, hiszen több helyen is felhasználhatóak. Az alap 50l/perc áteresztő képességen túl elérhető akár 650l/perc teljesítményű töltőpisztoly is, nyilván ez már speciális esetekre lett tervezve. A könnyű tartás és hosszú élettartam érdekében a kiömlőcső általában rézből vagy alumíniumból készül, valamint több méretben is elérhető, a megrendelő igénye szerint.
A repülőgépek tankolására speciális pisztolyt használnak, hiszen abban az esetben más a beömlőnyílás szabványos kialakítása. A repülőgép üzemanyag tartály a tankolás speciális rendszere. Mivel a benne tárolt kerozin vagy Jet A1 üzemanyag fokozottan tűz- és robbanásveszélyes, magasabb biztonsági kategóriába sorolható annak tárolása is. Ezért szigorúan tilos a dohányzás és a nyílt láng használata a benzinkutakon és a repülőtereken is. A repülőgép üzemanyag tartály lehet acélból vagy nagyon erős műanyagból készült rendszer. Dupla falú palásttal van ellátva a nagyobb biztonság érdekében, valamint hogy a föld alatt is tárolható legyen. Lehet egy vagy több rekeszes kialakítású, de legfeljebb 10 000 liter űrtartalmú. A repülőtereken ilyen tartályokban tárolják az üzemanyagot, amelyet aztán egy tartálykocsi a repülőgép mellé állva, gyorsan és biztonságosan a gép szárnyában lévő üzemanyagtartályba juttat.