Elektronikus számla vs papír alapú számla

A vállalkozások nagyon nagy hányada használ már offline, vagy online számlázó programot. A számlázó programok előnyeire most nem térnénk ki, inkább csak azt vizsgálnánk jelen cikkünkben, hogy elektronikus vagy papír alapú számlát érdemes készítenünk a számlázó program segítségével. Az elektronikus számla előnye ugyebár az, hogy időbélyegzővel és elektronikus aláírással van ellátva, így kinyomtatás nélkül is hiteles. Ebből fakad, hogy az e-számla használatával megspóroljuk a nyomtató papír és toner költségeit is, miközben a postán se kell fizetnünk azért, hogy a számlánk célba jusson. Ez azonban csak abban az esetben igaz, ha átutalási számlát kell kiállítanunk az ügyfeleink számára. Azonban, ha készpénzes számlát kell kiállítanunk, akkor már a papír alapú számla mellett kell döntenünk, mivel a számlát a pénz átvételekor kell átadnunk az ügyfélnek és nem elegendő utólag, emailben elküldeni. Az elektronikus számla azonban nem csak a kiállítást és célba juttatást tekintve jelent kevesebb gondot, mint a papír alapú változata, hanem a könyvelésben is könnyebbséget jelenthet, bár ez inkább a fogadó részre igaz, mint a kiállító részre. A papír alapú számlákat ugyanis vagy elvisszük személyesen a könyvelőhöz, vagy beszkenneljük és úgy küldjük el (esetleg postázzuk). Az elektronikus számlát azonban egyszerűen tovább tudjuk küldeni emailben a könyvelőnek, így ezzel időt takaríthatunk meg nem csak magunk számára, de az ügyfeleinknek is.